De laatste wandelweek begint - Callos is pens - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu De laatste wandelweek begint - Callos is pens - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

De laatste wandelweek begint - Callos is pens

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

24 Juni 2016 | Nederland, Houten

Vilalba - Maandag 13 juni - Om 6.00 opgestaan, ietsje later dan gebruikelijk. Mijn ontbijt in de herberg zou om 6.30 klaar gezet worden. Van te voren nog een appel gegeten en daarna genoten van verse jus d'orange , thee en toast met marmelade. Ook de telefoon nog even aan de oplader, dat kon niet in de slaapzaal. Ben om 7.15 vertrokken in een lichte regenbui. Op weg naar Baamonde, een afstand van ca 22 km. Omdat ik toch weer wat last had gehad van mijn achillespees besloten deze dag weer een deel over de provinciale weg te lopen. De weg was gelukkig redelijk rustig. Tot aan Alba heb ik langs deze provinciale weg gelopen die wat geleidelijker door het landschap gaat dan de officiële route. In Albi kon ik geen bar vinden dus ben ik weer doorgelopen. Nu wel weer over de officiële route. Pas bij Porte de Saa was er een bar waar ik mij trakteerde op koffie met Tarte de Santiago. Inmiddels was Thomas ook de herberg binnengekomen en even later Michio ook. Omdat het gezellig was nam ik nog maar een bakje koffie.
Hierna weer verder gelopen. Om 13.15 was ik in Baamonde. Daar gelijk eerst even boodschappen gedaan voor de lunch voordat ik naar de herberg ging. Bij de herberg aangekomen daar ingecheckt en gedouched en de was in de wasmachine gedaan om vervolgens een salade te maken voor Michio en mijzelf. Een salade van kikkererwten, tomaat, paprika, ui, knoflok, tonijn, citroensap en olijfolie. Michio serveerde er brood en vruchtensap bij. Ook Thomas wilde uiteindelijk wel een hapje mee-eten. Het smaakte prima. Na het eten gerust en nog een keer boodschappen gedaan voor het avondeten en voor het avondeten van de dag erna in Miraz. Daar zou namelijk niets te koop zijn. Daarna mijn aantekeningen wat bijgewerkt.
Voor het avondeten had ik wat blikvoer gekocht met witte bonen en Chorizo waar ik zelf nog een restje paprika en knoflook aan toe wilde voegen.Op de blikken stond Callos, Garbanzos y Chorizo. Later bleek dat Callos pens betekende. Als ik dat geweten had ..... Al met al smaakte het eten best lekker. Michio had nu voor witte wijn gezorgd en brood en had nog een toetje. na het avondeten was het al over achten. Nog wat gerommeld en wat foto's gemaakt en even met Giena gebeld over hoe het er voor stond en om 21.30 gaan slapen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 20848

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: