Verder op Camino Frances - bezoek aan de barbier - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Verder op Camino Frances - bezoek aan de barbier - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Verder op Camino Frances - bezoek aan de barbier

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

25 Juni 2016 | Nederland, Houten

Sobrado dos Monxos - Donderdag 16 juni - Om 6.00 u opgestaan en spullen naar de gemeenschappelijke ruimte gebracht. Daar ontbeten en mijn spullen verder ingepakt. Mijn schoenen had ik de dag ervoor volgepropt met oude kranten, waar hier grote hoeveelheden van aanwezig waren, om ze wat droog te krijgen van de regen van gisteren. Dat was goed gelukt. De binnenkant voelde weer een stuk beter. Om 7.00 op pad met de regenjas aan en voor de zekerheid ook mijn rokje van een vuilniszak weer aan gedaan. Het regende niet al te hard maar ik wilde niet overvallen worden door plotselinge hoosbuien. De eerste 10 km verliep de route vrij vlak met alleen voor Casanova een kleine klim. Na ca 2 uur was ik in Boimill waar ik de provinciale weg kruiste. Daar was ook een bar waar ik mijn eerste koffie met een stuk cake nuttigde. Daarna weer verder. Van mijn voeten nog weinig last. Daarna een een lang stuk wat grotendeels over asfalt ging en geleidelijk omhoog. In Boimorto heb ik mijn tweede koffie genomen met een bocadillo waarvan ik weer een deel bewaard heb voor later. Het was een bar waar ook internetvoorzieningen waren. Ik heb er meer dan een uur achter de computer gezeten om wat verhaaltjes te publiceren. In de buurt van Arzua, de eindbestemming van vandaag, zat nog een aardige klim naar 400 m. Eenmaal over deze laatste pas was ik vrij snel in Arzua. In deze stad komen de Camino Norte en de Camino Frances bij elkaar om als Camino Frances gezamenlijk het laatste stuk naar Santiago te gaan. Het was dus erg druk in de stad met pelgrims. Over de Camino Frances gaan veelal meer dan 5 keer zoveel pelgrims als over de Camino Norte. Dus het was een drukte van belang. Om 14.00 was ik in de herberg in Arzua. Ze hadden wasvoorzieningen en internet. Ik had nu niet de herberg waar Michio naar binnen was gegaan. Die nam meestal de goedkoopste (€ 6). Na ingecheckt te hebben voor € 10 en gedouched en wasmachine gevuld te hebben ben ik gaan rusten en daarna nog wat op internet om verhaaltjes te publiceren. Er waren in de herberg verder geen bekenden die ik kende van de Camino Norte. Begin van de avond naar Tourist information om te vragen naar een barbier en boodschappen gedaan voor ontbijt morgen. Daarna naar de barbier die me heeft geschoren voor € 4. Heerlijk weer zonder die kriebelbaard en geen geld eigenlijk. Toen een restaurantje gezocht vlakbij de herberg en daar een groot bord spaghetti Bolognese gegeten met een gemengde salade en wat wijn. Daarna weer naar de herberg en om 21.00 u gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 20857

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: