Rondkijken en internet in Oviedo - Afscheid Linda - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Rondkijken en internet in Oviedo - Afscheid Linda - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Rondkijken en internet in Oviedo - Afscheid Linda

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

18 Juni 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Gijon-Vrijdag 3 juni - om 7.15 opgestaan en rustig ontbeten in de universiteitsherberg in Gijon. Lekker met Jus d´orange, thee, geroosterd brood en marmelade. Lekker zo´n ochtend dat er niet zoveel haast is om weer op pad te gaan. Na het ontbijt rustig nog wat tijd genomen om wat verhaaltjes over de afgelopen dagen op de website te zetten. Half tien vertrok ik naar het busstation voor de bus naar Oviedo. Die vertrok om 10.00 u en om 10.30 was ik al in Oviedo. Een ritje van een half uur over de snelweg. Daar aangekomen eerst naar Tourist Information om te vragen naar de plek van mijn hotel en naar een locatie met internet. Toen eerst aan de koffie met pinchos. Daarna naar het adres dat Tourist Information had opgegeven. Daar bleken ze geen internet te hebben maar alleen wifi. Dus hen gevraagd waar ik dan moest zijn. Er werd een student bijgehaald die Engels sprak en die mij uitlegde waar ik wel heen moest. Naar het Cyber instituut dus. Na twee keer verder vragen onderweg kwam ik daar bij een grote villa met een bordes. Binnen stonden heel veel computers die je kon gebruiken. Ze hadden wel gewaarschuwd voor de trage verbinding maar daar had ik niet zoveel last van. Het was overigens gratis. Goed genoeg om nog een paar verhaaltjes te schrijven na vanochtend in Gijon. Om 13.00 u ingechekt bij het hotel en daarna de stad ingegaan. Wat een mooie stad is dit, met veel historische gebouwen en een iets aparte bouwstijl. In alle rust het park bekeken en de grote winkelstraat. De kathedraal was vanaf 16.00 weer open. Gelunched met koffie en tortilla vlakbij het hotel. Om 16.00 had ik met Linda afgesproken voor de kathedraal. Ze was keurig op tijd en was s´middags met de bus uit Ribadisella aangekomen en had net een plekje in een herberg gevonden.
Het was leuk haar weer te zien. We hadden weer een hoop bij te praten bij een drankje. Daarna samen alsnog naar de kathedraal en het bijbehorende museum gegaan. Prachtige dingen zijn daar te zien uit het vroege begin van het christendom in Asturië. Ook blijken in de bergen van Asturië belangrijke christelijke schatten verborgen te zijn geweest tijdens de Moorse invallen in Spanje. Alleen Asturië hield toen namelijk stand tegen de Moren. Na de bezichtiging was het al na zessen en zijn we wat boodschappen gaan doen voor de volgende dag. Ik zou de volgende dag met de eerste bus terug gaan naar Gijon om weer verder te lopen. Zij zou de volgende ochtend met de bus naar Leon gaan om daar de Camino Frances op te pakken. Daarna wezen eten. Allerlei soorten vis met Cider erbij. Na het eten hebben we afscheid genomen en even e-mailadressen uitgewisseld om nog wat foto´s na te kunnen sturen. Ik heb daarna nog een avondwandeling door het park gemaakt en nog een drankje gedaan (Veterano) op een terrasje. Om circa half 10 was ik in het hotel en ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 20907

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: