Een nieuw wandelschema - weerzien met Michio - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Een nieuw wandelschema - weerzien met Michio - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Een nieuw wandelschema - weerzien met Michio

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

18 Juni 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Santa Marina - Dinsdag 7 juni - midden in de nacht was ik klaarwakker. Het was een uur of 2. Ik ben mijn bed maar uitgegaan en heb een schema opgesteld voor de rest van de wandeldagen. Gebruikmakend van de gids die ik in Oviedo nog van Linda had overgenomen. Na het opstellen van het schema ben ik weer mijn bed ingekropen en vrij snel weer ingeslapen. Om 5.30 opgestaan en mijn eigen ontbijt voorziening genuttigd, yoghurt met een banaan.
Daarna nog wat aantekeningen gemaakt over de afgelopen dagen zodat ik geen zaken zou vergeten. Uiteindelijk om ca 7.00 de deur uitgegaan en naar de bar aan de overkant van de weg gelopen. Daar zou nog een ontbijt geserveerd worden. Er was een broodje met wat marmelade en een kopje thee. Om 7.30 was ik alsnog op de route. Omdat het lekker fris was en ik niet zoveel last had van mijn achillespees heb ik het eerste uur gewoon de route gelopen. Echter na een uur begon de achillespees toch weer te irriteren. De rest van de dag heb ik daarom zoveel mogelijk langs de hoofdweg gelopen. Om een uur of 10 was ik in Cadavedo waar ik de eerste kop koffie genuttigd heb. Om een uur of 12 was ik bij Hostal Canero. Daar een lunch besteld in de vorm van een menu del Dia. Op het menu stonden Fabada en stoofvlees met patat. Vooral die Fabada (witte bonen met chorizo) was stevig en de tweede gang kon ik maar moeilijk wegwerken. Met lopen had ik eerlijk gezegd wel wat last van dat zware eten. Rond 16.00 u was ik bij de herberg in Luarca waar op dat moment ook Marijke aankwam. In de herberg was Michio al aanwezig. Hij begroette mij alleraardigst en bood me gelijk een drankje aan.
Na douchen en kleren wassen en wat rusten spullen gekocht om voor mezelf een salade te maken. Echt een hele maaltijd maken had ik geen behoefte aan na de zware lunch in de middag. Michio had al gegeten en lag inmiddels te slapen. Christina was al met een ander gaan eten.
Na het eten nog wat aantekeningen bijgewerkt in mijn dagboek en om 9.00 u gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 20878

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: