Een extra rondje Serdio - Een Hostel als Albergue - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Een extra rondje Serdio - Een Hostel als Albergue - Reisverslag uit Avilés, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Een extra rondje Serdio - Een Hostel als Albergue

Door: Marten kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

04 Juni 2016 | Spanje, Avilés

Serdio - zondag 29 mei - om 5.30 u opgestaan. Ik was al een tijdje wakker en kon niet meer slapen Het regende stevig. Ik heb rustig de boel ingepakt en even wat koekjes en een stukje stokbrood van het eten van gisteravond gegeten. Om 6.30 was ik op weg. Ik liep terug naar waar ik volgens mij de afslag naar Serdio had genomen en daarna de weg vervolgd. Tot mijn stomme verbazing liep ik even later via een andere afslag Serdio weer in. Ik had dus een rondje gelopen terwijl de route dus door Serdio heen liep. Stom, stom, stom om niet even te kijken naar de route. Daarna doorgelopen naar Unquera op de grens tussen Cantabrië en Asturië waar ik aan de doorgaande weg een chocoladebroodje en koffie heb genuttigd. De juffrouw die me bediende had een arm in het verband. Ik kan me niet meer herinneren wat de reden was dat ze daar mee rond liep. Aan het eind van de straat was de brug over de grensrivier La Deva. Die overgestoken en links omhoog de berg op geklommen over een smal pad. Naarmate ik hoger kwam werd het uitzicht steeds mooier en zag je de besneeuwde bergtoppen van Asturië. Ik was in de resten van een heel oud spaans koninkrijk dat als een van de weinige gebieden niet door de Moren was overvallen. De Asturiers die op een smal stuk tussen de zee en de hoge bergen van de Picos woonden hadden zich kunnen verdedigen tegen de aanvallen van de Moren door hun beschermde ligging.
Boven op de berg aangekomen kwam ik terecht in de plaats Colombres. Daar waren mooie gekleurde huizen. Na mijn stevige klim had ik al weer honger en aangekomen op een plein waar ook een cafe was heb ik mezelf getrakteerd op koffie met Tortilla. Daarna weer verder Asturië in. De route bood af en toe mooie vergezichten over de bergen en aan de andere kant over de baaien naar de zee. Ik ben de dag geëindigd in Pendueles bij de Bar Castiellu waar ik een kamer kon huren. De laatste kilometers van het lopen vielen zwaar door de hitte. Dus toen ik in de bar een drankje had gedaan en begreep dat ze ook een paar kamers hadden om te verhuren heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt. S'avonds in de bar heerlijk gegeten en om 21.30 gaan slapen.

  • 06 Juni 2016 - 03:06

    Trudy:

    Hoi Marten,
    Wij zitten nu in de regen in Maine en jij loopt in de zon in Spanje. We hebben wat moeten wennen aan hoe je de dingen hier regelt maar genieten erg van dit avontuur. Wierd heeft je een redelijk uitgebreid verhaal gestuurd maar hij weet niet of het ook verzonden is. Vandaar deze erover heen, kan ik checken of het systeem in dit hotel werkt.
    Geniet van je trip zoals ook wij genieten van de onze..

  • 06 Juni 2016 - 03:18

    Wierd:

    Hoi Marten,
    Je nadert nu voor ons bekent terrein in Spanje; wij wandelden in 1998 in de Sierra de Cuera en kwamen toen uit in Llanes en in 1990 heb ik veel tochten gemaakt vanuit Cangas de Onis en Ribadesella. Wij zitten nu in Freeport in een Super8 Motel en rijden morgen verder naar Bar Harbor in Acadia National Park.
    Veel wandelplezier en groeten.

  • 06 Juni 2016 - 20:20

    Elmer:

    Ha pa,

    Leuk om je blog weer te lezen, zeker ook met de foto's over de app. Je hebt nog 2 weken, maar gaat als een speer. Nog een kilometertje of 200? Geniet er nog even van!

    Groet,
    Elmer

  • 13 Juni 2016 - 14:16

    Femke:

    Pappie!
    Wat schrijf je heerlijk gedetailleerd zeg!
    De laatste loodjes komen er nu zo langzamerhand al aan!
    Ben blij als je weer thuis bent!
    Succes!! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 20880

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: