Alleen wandelen - een nachtje in hotel Naves - Reisverslag uit Boimorto, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Alleen wandelen - een nachtje in hotel Naves - Reisverslag uit Boimorto, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Alleen wandelen - een nachtje in hotel Naves

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

16 Juni 2016 | Spanje, Boimorto

Pendueles - maandag 30 mei 2016 - Om 6.00 u opgestaan en mijn schone kleren gepakt die in de gang aan de deur hingen. Om 6.30 naar beneden naar de bar gegaan voor het ontbijt zoals met de eigenaresse afgesproken. Dat bestond uit vers sinaasappelsap, wat thee en een stukje stokbrood. Zelf had ik op mijn kamer al een appel en wat yoghurt gegeten. Daarna afgerekend voor het ontbijt en de wasservice van de avond ervoor. Vrij snel na het vertrek uit de herberg om 7.00 werd ik al van het asfalt gestuurd en liep de route een natuurgebied in met een mooi wandelpad. Het liep langs de kust en was een beetje heuvelachtig maar niet zo steil dat ik halverwege de helling in moest houden omdat de accu te snel leeg loopt. Het was bovendien lekker fris en een beetje bewolkt. Om 8.00 u was ik bij de Balfones de Arenillas. Dat zijn rotsgaten waaruit het water omhoog spuit door de stuwkracht van het zeewater. Het kan fonteinen geven van een paar meter hoog. Nu was de zee rustig en was er niet zoveel te zien. Wel even gepauzeerd en wat brood gegeten en water gedronken. Daarna de weg vervolgd. Het pad ging veel langs de kust maar wel op behoorlijke hoogte. Om 10.15 was ik in de buurt van Llanes. Dat wil zeggen vanaf het kustpad, zag ik de stad mooi liggen in de zon. Het duurde echter nog tot 12.00 u voordat ik lopend beneden bij de stad was. iedere keer dacht ik weer dat ik nu naar beneden ging maar achter de bocht zat dan weer een nieuw stuk kustpad dat ik eerst nog moest lopen. In de stad op weg gegaan naar een internetcafe. Daar weer een stukje geschreven en geluncht. Daarna weer verder waarbij de route afdaalde naar zeeniveau en ik delen vlak langs de kust liep. Daarna ging de route weer meer omhoog en liep ik ook weer wat meer tussen de bomen. Met de hitte was dat toch wel prettiger. Na nog een paar uur lopen met af en toe een pauze om de voeten even af te koelen kwam ik om 17.30 in Naves aan. Daar was alleen een klein hotel te vinden met circa 5 kamers. Hier heb ik een tweepersoonskamer genomen. Een beetje luxe mag wel even. om 19.00 gegeten in de lokale bar. Dat was niet veel soeps. Ik kreeg alleen een paar plakken ham, twee gebakken eieren en wat patat. Groente kenden ze daar niet denk ik dan. Terug op mijn kamer nog wat muziek geluisterd en vroeg gaan slapen. Om 2.00 s´nachts was ik wakker toen Elmer zat te appen dat hij geland was in Denemarken voor zijn werk. Even op gereageerd. Ik lag te piekeren over de Camino Primitivo (De route door de bergen van de de Picos de Europa) die ik zou gaan doen maar waar ik steeds meer over ging twijfelen vanwege mijn beperkte hoeveelheid energie die ik had op de hellingen. Probleem was alleen dat ik van het alternatief, de Camino Norte na Oviedo, helemaal geen beschrijving meer had in mijn gids. Die pagina´s had ik er uit gescheurd om geen overbodige ballast mee te sjouwen want iedere gram telt. Hoe kwam ik dan aan de gegevens over de route en welke herbergen er zijn? Allemaal zorgen en stress. Het zou zich allemaal oplossen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 21027

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: