Der weg ist das Ziel - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Der weg ist das Ziel - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Der weg ist das Ziel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marten

24 Maart 2010 | Nederland, Houten

De voorbereidingen zijn begonnen. Onder andere een duitse reisgids gekocht met bovengenoemde subtitel bij de reisboekhandel Pied a Terre in Amsterdam. De route die ik samen met Menno ga lopen is een deel van de Camino de la Costa of Camino del Norte. De gehele route loopt langs de kust van Baskenland, Cantabrië en Asturië en gaat dan vervolgens in Galicië het binnenland in naar Santiago. Het stuk dat we in mei gaan lopen is vanaf de grens met Frankrijk tot Bilbao. De vliegtickets zijn inmiddels besteld. We vliegen heen naar Bordeaux en terug vanuit Bilbao. Vanuit Bordeaux nemen we de trein naar Irun aan de Spaanse grens. Vandaar begint de wandeling.
Ik heb er veel zin in en verwacht af en toe (het zijn maar 10 dagen) wat belevenissen op het internet te zetten. Veel wandelvoorbereiding doen we niet wegens tijdgebrek. De eerste dagen zal het dus wel even wennen zijn om weer met zo'n rugzak met al je spullen te lopen. Voor mij is het de tweede keer dat ik richting Santiago ga lopen. Eerder deed ik dat in 2008 over de Camino Frances. Zie hiervoor mijn andere dagboek. De route langs de noordkust van Spanje is rustiger dan de Camino Frances en volgens sommigen ook mooier. We zullen zien.