Wandelen vanaf Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Wandelen vanaf Bilbao - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Wandelen vanaf Bilbao

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

19 Mei 2016 | Spanje, Bilbao

Vandaag ben ik weer onderweg naar Bilbao. Ik wacht op Schiphol op mijn directe vlucht naar Bilbao. Daar heb ik een hotelkamer gereserveerd in het oude centrum en aan de route naar Santiago de Compostella. Ik ga namelijk, opnieuw vanuit Bilbao, wandelen naar Santiago de Compostella. Het is alweer 5 jaar geleden dat ik voor het laatst op deze route langs de noordkust van Spanje onderweg was. In 2010 liep ik samen met Menno van Irun naar Bilbao. In 2011 liep ik in een week, alleen, van Bilbao naar Santander. Eerdere reisverslagen geven nog een beeld van die periodes. Dat ik nu opnieuw begin in Bilbao is wellicht wat raar maar voor mij wel prettig omdat ik het stuk van Bilbao naar Santander al ken. Het is voor mij een stukje om op gang te komen en er zit een heel bijzondere gezellige herberg op dat stuk namelijk in Guemes waar ik graag nog een keer terugkom. Ik heb deze keer circa 5 weken gereserveerd om helemaal naar Santiago te lopen en hoop ongeveer 21 juni weer terug te vliegen naar Amsterdam. Ik wil op deze site regelmatig even een verhaaltje zetten om jullie op de hoogte te houden. De toon zal veelal wat praktisch zijn over waar ik slaap en wat ik zie. Van wat me op de vorige lange wandeling (Camino Frances in 2008) is bijgebleven is namelijk dat ook al probeer ik het nog zo hard, het lukt niet om bewust over allerlei zaken na te denken. Ik ben waarschijnlijk ook nu weer zo onder de invloed van de natuur en wat ik meemaak dat filosofische bespiegelingen veelal niet aan de orde zullen komen. Ze zeggen namelijk vaak dat de gevolgen van de Camino pas merkbaar worden nadat je terug bent in je oude bekende wereld. Maar mocht het toch gebeuren dan zal ik dat zeker vertellen.
Groeten Marten


  • 19 Mei 2016 - 11:53

    Rien:

    Marten, een mooie en inspirerende tocht gewenst!

  • 19 Mei 2016 - 23:20

    Piet:

    Hoi Marten, veel plezier en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 20902

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: