Herberg Serdio gesloten - slapen boven Taveerne - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Herberg Serdio gesloten - slapen boven Taveerne - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Herberg Serdio gesloten - slapen boven Taveerne

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

03 Juni 2016 | Spanje, Oviedo

Comillas - zaterdag 28 mei - Om 6.00 u opgestaan. Mijn wekker ging af op de grote slaapzaal. Ik geloof niet dat iedereen dat prettig vond. Mijn spullen heb ik naar beneden gebracht en daar verder ingepakt vanwege de herrie die dat maakt. Als ontbijt had ik nog een restje van de salade van gisteravond met kikkererwten en tomaat. Een stevig ontbijt in combinatie met yoghurt en appel en banaan.Om 7.00 u op pad gegaan nadat ik Linda en Mirjam had bedankt voor de gezellige dag gisteren. Op weg naar Serdio. Na anderhalf uur mijn eerste koffie met een broodje Jamon in Rubarcena bij een klein koffietentje midden in de velden. Er waren wat stoelen met een tafel buiten waar je kon zitten. Daar kwam ook Olaf aanlopen die ik gisteren had ontmoet in de herberg. Hij was een Duitse timmerman die onder de tattoos zat. We hebben even zitten kletsen. Gisteren had hij nog gezegd dat ik een heel andere mindset had. Hij vergeleek zijn bed met het mijne. Op dat van mij lag alleen een slaapzak strak in het gelid. Op zijn bed lag allerlei zooi, plastic zakken, kleren. Ik zei dat ik soms wat neurotisch was in het op orde willen hebben van dingen. Daar moest hij toen om lachen. Nu hadden we het over de vrijheid om zelf opdrachten aan te nemen en te bepalen of je er even tussenuit kon gaan zoals hij nu deed met de Camino. Hij was zelfstandig timmerman en genoot ervan. Na de koffie weer verder, Olaf achterlatend met een tweede ronde. Daarna ben ik eigenlijk achter elkaar doorgelopen naar San Vincente de Barquera.
Bij de aanblik ervan in de verte was ik even ontroerd. Zo verschrikkelijk mooi lag het daar aan de rivier. Precies zoals in mijn gids stond met een hele lange Romeinse brug over de rivier met heel veel bogen. In de oude stad eerst naar het internetcafe geweest om weer wat te schrijven. Ik lig behoorlijk achter met het schrijven. Er zijn echter weinig plaatsen met goede internet voorzieningen. Hierna geluncht ( menu del dia met salade mixta en kabeljauw met frites) en weer verder gaan lopen. Het was inmiddels 13.00 geweest. Het begon met een stevige klim naar La Acebosa en daarna nog meer klimmen met zelfs haarspeldbochten. Voor het eerst tijdens het lopen Joe Cocker opgezet om mij de berg over te schreeuwen. Dat werkte.
Om 15.00 kwam ik bij de afslag naar Serdio waar ik het dorp inliep en aankwam ik bij een taveerne La Gloria. Daar zaten veel mensen buiten op het terras waaronder het Duitse stel die me vertelden dat de lokale Albergue gesloten was. Op het terras een tonic gedronken en wat gekletst met het stel. Gelukkig kon ik bij de Taveerne een kamer huren. Kostte maar € 7,- . Dus besloten daar maar te blijven. Ook het Duitse stel besloot een kamer boven de Taveerne te huren. Bij aankomst op mijn kamer moest ik eerst nog regelen dat er ook elektriciteit was. De beheerder kwam naar boven en rommelde wat in de meterkast. Daarna gedoucht en kleren gewassen en gerust. Om 18.30 naar de bar gegaan en wat wijn gedronken en om 19.30 gaan eten. Stevige kost met witte bonen vooraf en zeebaars als hoofdmaaltijd. Was het menu van de dag met wijn erbij. Om 20.30 weer terug op mijn kamer en om 21.30 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 20887

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: