Veder in Cantabrië - 2e wandeldag Linda - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Veder in Cantabrië - 2e wandeldag Linda - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Veder in Cantabrië - 2e wandeldag Linda

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

03 Juni 2016 | Spanje, Oviedo

Santillana del Mar - vrijdag 27 mei - om 6.00 u opgestaan en spullen ingepakt. Ik had goed geslapen en was redelijk uitgerust. Een beetje yoghurt als ontbijt met een appel en banaan en snel op weg. Ook Linda was al snel opgestaan en at wat fruit. Wat mij betreft op weg naar Comillas. Linda wist nog niet hoever ze zou komen. Op weg naar het eerste dorp ging ze het al wat rustiger aan doen. Ik ben alleen verder gegaan. Toen ik een uur later langs de kant van de weg zat met even mijn sokken uit kwam ze alsnog weer voorbij lopen. In San Martin de Ciguenza haalde ik haar weer in omdat ze zat te rusten. Daar had een lokale boer een zithoekje langs de weg gemaakt waar je wat te drinken en te eten kon krijgen. Zo konden ze wat bijverdienen. Ik nam een koffie met wat cake. Het zal heus niet legaal zijn geweest. In hetzelfde dorpje heb ik ook even stil gestaan bij de kerk van San Martin de Tours. tegenover de kerk staat een vervallen herenhuis. Beide zijn van een Zuid Amerikaanse koloniale stijl en in de 18 e eeuw gebouwd en betaald door een emigrant vanuit die regio die rijk geworden was in Peru en terugkeerde naar Spanje.De kerk zou een kopie moeten zijn van de kerk van de Kapucijners in Lima.
In Cobreces waren Linda en ik weer samen en hadden we wat discussie over de route. Uiteindelijk gekozen voor de route niet langs de kust. Ondertussen had Mirjam zich weer bij ons aangesloten en gingen we gedrieën verder. Mirjam was al wat langer afgestuurd. Eerst een bachelor in fashion en vervolgens een master in politieke wetenschappen. Aparte combinatie. Nu was ze freelance journalist en schreef ze veel over de combinatie. Om 14.30 kwamen we uiteindelijk aan in Comillas bij de Albergue La Pena. Er was een wachtrij bij de herberg. De herberg zou om 15.00 u opengaan. We settelden ons bij de overige wachtenden op een hellend grasveldje waar je heerlijk kon liggen in het mooie weer. Nadat de deuren opengingen en alle bedden werden verdeeld bleek er nog een bed over. We waren dus precies op tijd daar aangekomen. Bij de inschrijving ging Linda trouwens onderuit in de wachtrij. Het was haar even teveel. De combinatie van vermoeidheid en hitte maakte dat ze duizelig werd. Ze werd opgevangen door een Deens vrouw achter haar.Ze moest gaan even zitten.
Ik had later nog wat bouillon gemaakt dat bij Mirjam, Linda en mij goed viel. Daardoor waren we alle drie weer een beetje beter te pas. Gezamenlijk boodschappen gedaan voor een maaltijdsalade die ik zou maken. Er waren in de keuken beneden een paar zitjes waar je met 3 of 4 personen kon zitten. Er was geen mogelijkheid om te koken, alleen een magnetron.Wel waren er borden en bestek en wat schalen. Om 19.00 met z´n drieën gaan eten met wat wijn. Linda was na het eten gauw vertrokken om te slapen. Met Mirjam genoeglijk verder gepraat. Om 21.30 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 20853

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: