Weerzien met Sabine en verder met Olaf - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Weerzien met Sabine en verder met Olaf - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Weerzien met Sabine en verder met Olaf

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marten

23 Mei 2008 | Spanje, Madrid

Inmiddels is het vrijdagavond en ben ik in Navarreta aangekomen. Maar eerst even een terugblik op de afgelopen dagen.
Dinsdagavond nadat ik het internet cafe had verlaten heb ik nog evenop het terras ervoor gezeten. Zowaar zag ik de man uit Brazilie op me af komen. We schudden de handen en maakten even een kort praatje. Lastig als jezelf geen portugees kan en hij niets anders spreekt. Ik vroeg of hij Sabine nog had gezien na Pamplona maar dat was niet het geval. Zij vertaalde immers eerder onze conversaties. Hij zag er wat zorgelijk uit.
Teruggekomen in het hotel een voorlopig loopschema gemaakt voor de volgende dagen. Moest rekening houden met de mogelijkheid om boodschappen te doen onderweg en niet altijd in een refugio te hoeven slapen.Daarna nog wat gegeten en vroeg gaan slapen.
Woensdagmorgen 6.45 opgestaan.Na het gebruikelijke pre-ontbijt op de kamer en het officiele ontbijt beneden spullen ingepakt en vetrokken. De benen waren pap vanwege de onrustige nacht. Veel last van mijn darmen en een paar keer uit bed geweest. In Azqueta even een stop. Voor de verandering heb ik maar flessenwater genomen en niet water uit de kraan. Volgens mij is dat slecht voor mijn darmflora. Maar wellicht is er ook wat anders aan de hand. Details zal ik jullie besparen. In Villamayor de Monjardin koffie gedronken. Daar kwam ineens Sabine weer het terras oplopen bijna tegelijk met het stel uit Korea waar ik altijd naar zwaaide onderweg. Even lekker bijgekletst over de ervaringen van de laatste dagen. Na de koffie ben ik weer alleen verder gegaan. Ik loop net wat sneller dan de anderen dus dat werkt niet om samen te lopen. Een mooi lang stuk van 12 km naar Los Arcos door een glooiend landschap over een breed wandelpad. Halverwege in een bouwval in de schaduw gezeten om wat eigen etenswaren te gebruiken - bomen worden in dit landschap steeds zeldzamer -en daarna weer verder gelopen. Onderweg nog een Nederlands stel voorbij gelopen - uit Venray - zo´n beetje de eerste Nederlanders die ik sprak sinds meer dan een week. Nadat ik ingechekt had in het Hostal even opgefrist. Buiten op een bankje gaan zitten om even wat aantekeningen te maken. Samen met Sabine - die had ergens anders onderdak gevonden - nog wat wezen drinken en een bezoek gebracht aan de lokale kerk. Een werkelijk schitterend geheel verguld altaar - wijd in de omgeving bekend. Na het eten in het hotel nog naar een bar geweest met Sabine om wat koffie te drinken en een borrel en vroeg gaan slapen. Mijn voeten beginnnen steeds eerder op de dag op te spelen. Behoefte aan een dag rust ws.
De volgende dag - donderdag 22 mei - om half zeven opgestaan en na de gebruikelijke zaken om ongeveer 8.30 vertrokken. SMS gestuurd naar Sabine om even ergens af te spreken op de route. Maar er kwam geen reactie. Rond elf uur kwam ik in Torres del Rio aan en heb daar koffie gedronken. Het stel uit Korea was ik alweer een keer gepasseerd. Zij heeft last van haar knie en loopt erg langzaam. Om een uur of twaalf op Sabine ingelopen en samen gelunched. Vlak voor Viane een advertentie voor een pension uit een plastic map aan een boom gehaald. Bleek later een goede eenpersoonskamer op te leveren. Ook Sabine was op deze wijze in het pension terecht gekomen.
Samen wat opgetrokken die middag en avond. Uiteraard ook de was gedaan. Er was namelijk een wasmachine in het appartement waar we gebruik van konden mmaken. Bovendien had Sabine een kamer met terras en waslijn waar de was kon drogen. Erg gezellig zo.
Die avond via Sabine ook nog in contact gekomen met wat oudere vrouw - Mary - van oorsprong uit Schotland - wonend in Australie- die veel over de wereld gereisd had en een goede kijk had op dingen. Erg gelachen om haar verhalen.
De ochtend van 23 mei samen met Sabine ontbeten met de zaken die we aan eten de dag daarvoor beiden verzameld hadden - pizzabrood, melk, vruchtensap, appel, banaan, yoghurt, stokbrood, kaas en thee Vervolgens een kort stukje samen opgelopen. Ze was echter vermoeid en ik besloot alleen verder te gaan.
Onderweg werd ik twee keer voorbij gereden door een spanjaard op de fiets. Toen ik hem de derde keer in een cafe in Logrono trof hebben we even gepraat. Hij vertelde - met handen en voeten - over de ontberingen van de fietser op de Camino.- veel last van de modder die overal aan blijft zitten - Uiteindelijk heb ik hem nog even gefotografeerd met zijn fiets.
De wandeling verder door Logrono was lang en eentonig door de woonwijken. Praatje gemaakt met pelgrim uit Nurnberg (Olaf) en samen verder opgelopen. In Pantano aangekomen begon het steeds harder te regenen en besloten we te schuilen in een bar. We hebben daar ca 2 uur gewacht en toen de regen wat minder werd besloten verder te lopen. Bij de beklimming verderop moest ik Olaf vooruit laten gaan. Hij liep wat te hard voor mij. In Navarrate aangekomen waren de refugio´s vol en heb ik maar weer een pension gezocht.
Na inchecken en een douche terug naar de Bar naast de refugio. Gekletst met Olaf en vervolgens gebruik gemaakt van internet en gaan eten in het pension. Daarna nog even terug naar de Bar en tot 10.00u met een vrouw uit Ierland en de barkeeper gekletst onder het genot van een koffie met cognac.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 20875

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: