Morgen begint het echte lopen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Morgen begint het echte lopen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Morgen begint het echte lopen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marten

14 Mei 2008 | Frankrijk, Parijs

Na mijn verblijf in het internet cafe van gisteren zoals aangekondigd van Bayonne naar Ustaritz gelopen in ca 3 1/2 uur. Was eigenlijk wel erg heet om te lopen maar ook erg mooi. De route liep langs de rivier de Nive en was vlak tot aan Ustaritz. Het was een gewilde route voor mountainbikers en joggers met allerlei voorzieiningen zoals bankjes en rekstokken. Bij Ustaritz even een korte klim. In een barretje de barkeeper verbaasd doordat ik in korte tijd drie flessen water op dronk (eigen voorraad had ik onderweg al opgemaakt). Na meer dan 2 uur wachten kwam de lokale boemel en ben ik naar St Jean Pied le Port gereden. Een treintje vol met rugzaklopers van allerlei nationaliteiten. Aangekomen op de bestemming zwermde deze golf van backpackers uit over het kleine stadje - op dat moment denk je allemaal aan hetzelfde waar kan ik eten en waar is mijn bed - het was inmiddels halfacht in de avond geweest. Een halfuur later ging ik op zoek naar een restaurantje om nog wat te eten, het was vrij rustig. Bijna niemand uit de trein heb ik meer teruggezien.
Na het eten nog even rondje gelopen en daarna vrijwel gelijk gaan slapen.

Vandaag een echte rustdag. langer uitgeslapen dan normaal en wat door het stadje gewandeld. Ook om te kijken waar ik morgen de stad moet verlaten.
En me aangemeld bij de lokale ondersteuners van de pelgrimstocht voor de laatste info over de route over de pas van de Pyreneen - en weer een stempel. De weersverwachting voor morgen is ongeveer gelijk aan die voor vandaag. Erg bewolkt en fris en veel mist in de bergen. Bepaalde delen van de route bij Roncevalles - Spaanse kant- worden me afgeraden wegens het verwachte weer. Dus geen kortere doorsteekjes maar de volle 27 kilometer met ca 1200 m hoogteverschil. Een uitdaging dus. Heb vandaag extra eten gekocht voor morgen - stokbrood en Baskische geitenkaas, extra mueslirepen voor onderweg en appels en bananen voor bij het ontbijt . Het ontbijt in het hotel is namelijk knudde.Een klein stokbroodje met wat jam, een glaasje jus en een kopje thee of koffie - zeker te weinig voor mij - de rest is prima - Het hotel associeer ik een beetje met vergane glorie van vroeger maar leuke en vriendelijke mensen - mooie grote en hoge kamers.

Morgen voor 7 uur op weg. Ik denk dat ik de geplande 7 a 8 uur wel nodig heb.

Nog bedankt voor jullie reacties.
Wish me luck en blijf reageren

  • 15 Mei 2008 - 08:29

    Marco Koelmans:

    Marten,

    Erg leuk om je verhalen te lezen. Veel succes morgen. Ik blijf je verhalen volgen :)

    Marco

  • 16 Mei 2008 - 20:10

    Elmer:

    Ha die pa!

    Hoe is het lopen daar in het koude Europa?! Wanneer verwacht je eigenlijk aan te komen in Santiago?! Ik zal volgende week denk ik weer ff wat mailen!

    Chao Elmer

    P.S. Handig toch zo´n waarbenjij.nu?! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 20862

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: