Mijn eerste stempel - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Mijn eerste stempel - Reisverslag uit Baiona, Frankrijk van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stempel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marten

13 Mei 2008 | Frankrijk, Baiona

Inmiddels is het dinsdagochtend. Even een terugblik op mijn eerste dag op reis. Zit momenteel in een internetcafe in Bayonne. Gisteren was echt een reisdag. Eerst hebben Giena, Menno, Femke, Maike en Wim (vriend Femke) mij naar Schiphol gebracht.
Nog even wat afspraken gemaakt hoe we contact onderhouden en een quizje gedaan van wat ik vergeten zou kunnen zijn.
Met British Airways (BA8112) vloog ik naar Londen Gatwick. Bij het overstappen – ik had wel zin in een kopje koffie – ging er een brandalarm af in de zone waar ik naar toe wilde. Gelijk mochten ik en de mede reizigers niet meer verder. De vrouw die verantwoordelijk was voor de zone waar ik op dat moment was begon wat te bellen om aan te geven dat er nog steeds mensen haar zone binnen kwamen maar niet verder konden. Het werd steeds drukker – veel haringen in de ton – en nu kwamen er ook drie medewerkers in brandwerende pakken aan lopen en met helmen. Ik kreeg steeds meer zin in die koffie. Weer even later kwamen de drie brandweermannen weer terug – zo te zien zonder schroeivlekken – en nog wat later mocht iedereen eindelijk verder.
Op naar de koffie en een vroege lunch. Van Londen vloog ik in de middag naar Bordeaux waar ik circa half vijf aan kwam. Leuk dat die vlucht wat goedkoper was maar het duurt wel lang zo. Na wachten op mijn rugzak – het zal toch niet gebeuren dat die niet aangekomen is – kon ik de bus naar het treinstation nemen. Een mooie tocht door de stad overigens. Jeetje wat een hoop mooie gebouwen, vooral langs de Garonne – rivier door de stad – mooi opgeknapt.
Op Gare St Jean een zitplaats geboekt in de eerstvolgende TGV naar Bayonne. Deze zou om 18.56 vertrekken. De trein kwam pas om ca 20.00u met als gevolg dat ik pas om 10 uur in de avond in mijn hotel was. Gelijk maar gaan slapen.
Vanmorgen een heerlijk ontbijt genoten en wat informatie gevraagd over treintijden en hotels op de route naar St Jean Pied le Port waar ik woensdag wordt verwacht. Per saldo telefonisch de reservering in St Jean Pied le Port uitgebreid naar vanavond. Daarna een bezoekje gebracht aan de prachtige kathedraal van Bayonne. daar raakte ik aan de praat met een soort beheerder. Was zelf al driemaal naar Santiago geweest ( 2 maal lopend en 1 maal met de fiets). Hij heeft mijn eerste stempel in mijn pelgrimspaspoort opgenomen – joeppie – en wenste mij een goede reis. Ik vond het een zeer sympathieke man en het deed me deugd dat dit zo toevallig is gelopen. straks nog een stuk lopen van de route van Bayonne naar St Jean Pied le Port die ik van hem heb gekregen. Ik loop het deel naar Ustaritz en pak van daar de trein verder.

Bonjour

  • 13 Mei 2008 - 10:18

    Ellen Molenaar:

    hallo Marten,
    leuk om je eerste ervaringen te lezen. Toevallig moest ik vanmorgen aan je denken en toen zag ik dit mailtje. Snel even reageren dus. Ik heb er net een week wandelen in de duitse alpen opzitten en ben vandaag weer aan het werk. Ik ben van plan jouw reis wel te volgend, ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Hele goede tocht gewenst,
    groeten, Ellen

  • 13 Mei 2008 - 20:09

    Martin Van Den Berg:

    Hoi Marten,
    Leuk om van je te lezen. Met NGI Afdeling Architectuur gaat het goed, volgende week weer een bijeenkomst en op 13 juni ook weer een interessante sessie bij Capgemini over semantische interoperabiliteit. Dus we gaan gewoon door net zoals jij, dapper op weg naar Santiago!
    Zet je beste beentje voor!
    Groeten,
    Martin

  • 14 Mei 2008 - 05:57

    Pascal Huijbers:

    Ha die Marten,

    Ha dat is een mooie start. Leuk om te lezen. Wandel ze. En ik zou maar wat extra koffie in die rugzak van je stoppen als ik dit zo lees ;)

    Groeten,

    Pascal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 20878

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: