Een oefentocht in Limburg - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Een oefentocht in Limburg - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Een oefentocht in Limburg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marten

11 Mei 2008 | Nederland, Houten

Afgelopen week een wandeling gemaakt in Limburg. Ik heb een gedeelte van het Pieterpad gelopen tussen Roermond en Maastricht. Ik was dinsdagmorgen vroeg uit Houten vertrokken. De oefening bestond uit het lopen met een gevulde rugzak in een wat heuvelachtig landschap. Met die heuvels viel het de eerste dag nog wel mee. Wel mooi zo’n zacht glooiend landschap waarin je over zandwegen door bossen en tussen weilanden en akkers loopt.
Bij St Odilienburg heb ik een stukje van de route afgesneden. In Montfort heb gelunched bij een cafe op de hoek van de Dijkstraat. Heerlijke aspergesoep met een paar broodjes en een kop koffie. Daarna weer verder langs de bossen en akkers (veel aspergeteelt).
Een heerlijk zonnetje welke in de loop van de dag steeds meer aan kracht won. Op het laatst werd het wel erg heet om te lopen. In de buurt van Peij vond ik het wel welletjes en ben ik een bushalte gaan zoeken. Toen ik er een gevonden had bleek de bus net geweest en maar een keer per uur te rijden. Ik ben toen maar doorgelopen in de richting van de buslijn en kwam na ca drie kwartier bij het station van Echt uit. Hier heb ik de trein genomen naar Sittard. Daar aangekomen heb ik ingecheckt bij het hotel wat ik een paar dagen geleden al had geboekt, lekker in het Centrum. Na een lekkere douche, even een korte nap, wat tv kijken en een heerlijke avondmaaltijd heb ik nog wat rondgehangen op het terras en ben uiteindelijk vroeg gaan slapen.
De tweede dag liep ik van Sittard naar Valkenburg. Voorwaar een heel mooi stuk van het Pieterpad. De heuvels waren al wat hoger dan de eerste dag en het was dus flink wat puffen om iedere keer weer boven op de heuvel te komen. Veel over zogenaamde holle wegen gelopen. Omdat er dit keer weinig restaurants onderweg waren had ik mijn eigen lunchpakket klaargemaakt bij het ontbijt. Ook deze dag was het weer erg warm in de zon. Gelukkig liep het laatste deel van de route voor een deel door het Ravensbos wat iets verkoeling gaf. Om een uur of drie kwam ik aan bij het hotel in Valkenburg. Na douche en wat uitrusten daar meegegeten met wat de pot schaft. Een halve haan met gebakken aardappels en appelmoes. Niet echt mijn ding. Na het eten natuurlijk nog even op het terras gezeten en uiteindelijk ook weer vroeg gaan slapen.
De derde dag liep ik van Valkenburg naar Maastricht. Omdat in het hotel al vanaf 6.00 u ontbeten kon worden was ik om 7.00 u al op pad. Ook dit is een mooi stukje van het Pieterpad dat gedeeltelijk langs de Geul loopt en waarbij je ook een aardige klim moet maken om uit het Geuldal omhoog te klimmen naar het plateau van Margraten. Vandaar liep de route langzaam naar beneden richting de buitenwijken van Maastricht. Omdat het nog erg vroeg was dit deel geen last van de hitte gehad. Om een uur of tien in de ochtend was ik reeds bij het station en ben ik met de trein weer naar Houten gereisd.
Al met al drie dagen lekker gelopen en afgezien van het goed inpakken van mijn rugzak voor de echte reis ben ik er wel klaar voor.
Het gewicht van de rugzak viel wel wat tegen. Al met al was het toch meer dan twaalf kilo wat ik aan spullen bij me had. Ik hoop dat als ik naar Santiago ga ik dan minder gewicht bij me heb. Dat wordt nog een hele uitdaging.

  • 12 Mei 2008 - 17:02

    Albert De Boer:

    Hoi Marten,

    dat was een echte oefening met flink warm weer. Benn benieuwd hoe je de 12 kilo in je rugzak nog gaat verminderen (halve tube tandpasta enzo :-)?).
    Veel succes en plezier voor de komende weken!!

    groeten, Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 21009

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: