Lichaam leert me lesje- Go Slow - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Lichaam leert me lesje- Go Slow - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Lichaam leert me lesje- Go Slow

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marten

24 Mei 2008 | Spanje, Azofra

Het is zaterdagmiddag en ik ben inmiddels aangekomen in Azofra. De laatste dagen veel last van mijn voeten gehad. Ze hebben ws behoefte aan een dag rust. Azofra is voor mij een belangrijke mijlpaal gezien de afstand van hier tot Santiago. De stand is namelijk nu nog 588 km. Dat betekent dat ik er nu precies 200 km op heb zitten. Niet gek.
Ik heb de laatste dagen trouwens een aantal mailtjes naar mezelf gestuurd met verslagen van de afgelopen dagen. Echter ik ontdek nu dat het normale knip- en plak - via Ctrl C en V - op de computer hier geblokkeerd is. Ik moet dus nu eerst uitzoeken hoe dat werkt. Overigens slaap ik vannacht voor het eerst in een echte refugio. Het is wel een luxe variant waar iedereen hier dan ook erg enthousiast over is, namelijk een met slaapkamers voor 2 personen. De verslagen van de afgelopen dagen hoop ik later aan dit bericht toe te voegen of nog even apart te publiceren. Nu nog even een toelichting op de titel. Ik ontdek langzamerhand dat als ik wat langzamer loop ik dan naar verhouding minder last krijg van mijn voeten. Het bonkt dan wat minder op met name de wat hardere ondergrond. Het kost me wel moeite. Met name na de koffie in de ochtend dan krijg ik echt de neiging om harder te gaan lopen. Ik moet me dan inhouden.
Morgen verder naar Santa Domingo de la Calzado. Daar is iets heel bijzonders in de kerk namelijk een kippenhok. Daar in bevinden zich een haan en een kip. Als de haan kraait als je in de kerk bent is dat een goed voorteken voor de pelgrimage. Op google is vast iets meer te vinden over de achtergrond van dit kippenhok. Ook in mijn reisgids staat een heel verhaal. Dat is wat te lang om over te tikken. Overigens zit ik vanavond op zwart zaad. Door onoplettendheid ben ik vergeten om geld te tappen in de vorige stad en heb ik nu nog maar twee euro. Je kan hier ook nergens pinnen dus ik zal het avondeten over moeten slaan - anders dan een stuk stokbrood, een appel en wat water. Reden temeer om morgen door te lopen naar Santa Domingo. Daar is wel een flappentap.

Bedankt voor alle leuke reacties tot nu toe.

PS de datum van het vorige bericht heb ik gewijzigd. Terecht constateerde Albert K dat het op 29 mei stond.

Hasta Luego

  • 26 Mei 2008 - 07:05

    Roy:

    Hoi Marten,

    Zo te lezen kom je helemaal tot jezelf. Kom je nog veel andere pelgrims tegen en heb je daar dan ook contact mee? Ik hoop dat je niet te lang op een lege maag hebt moeten lopen en snel weer een goede maaltijd kunt wegwerken. Veel plezier op de volgende etappes!

    Groet,

    Roy

  • 26 Mei 2008 - 16:08

    Edwin Kappert:

    Howdy Marten,

    mis je ons al? Als ik zie, hoor en merk over welke dingen jij je druk mag maken en dat ik hier dagelijks budgetgeneuzel aan moet horen, dan vraag ik me toch af of ik niet beter toch mijn dagen niet had moeten verkopen en ook een wandelbudget en vakantie in had moeten lasten. Maar berouw komt na de zonde.
    Wel grappig om te weten dat je na je 50ste schijnbaar op zwart zaad kan komen te zitten. Zat je onderbroek niet gewoon te strak de afgelopen dagen ?

    Veel succes nog, ik blijf je volgen. (figuurlijk dan, want ik ben natuurlijk niet echt zo gek dat ik achter je aan gaan lopen.)
    Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20863

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: