Zondagsrust in Vilalbe - ik loop volgens plan - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Zondagsrust in Vilalbe - ik loop volgens plan - Reisverslag uit Houten, Nederland van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Zondagsrust in Vilalbe - ik loop volgens plan

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

24 Juni 2016 | Nederland, Houten

Gontan - Zondag 12 juni - Om 5.30 opgestaan en spullen uit de slaapzaal naar beneden gebracht. Ook Felix en Phoebe waren er erg vroeg uit tot mijn verbazing. Meestal zag ik ze nooit in de ochtend in de herberg omdat ze nog lagen te slapen. Dit keer waren ze van plan om een dubbele etappe te lopen. Ze wilden naar Baamonde gaan. Een plaats die in mijn planning pas de volgende dag bereikt zou worden. Ik heb rustig even ontbeten en ben om 6.45 gaan lopen. Mijn bestemming voor de dag was Vilalbe. Een wandeling van ca 20 km. Het was heerlijk weer, beetje fris maar lekker. De eerste bar ben ik straal voorbij gelopen. Het was nog te vroeg voor koffie. Zodoende moest ik 10 km lopen voordat de volgende gelegenheid voor koffie zich aandiende. Dat was waar de route de provinciale weg kruiste. Onderweg werd ik ingehaald door het stel uit Australie. Hij heette Paul en zij Lanet. Al lopende over allerlei zaken gesproken en ongemerkt een aardige afstand afgelegd zonder er bij stil te staan. Op een gegeven moment moest ik even plassen en liepen zij door. Het was 9.0 u geweest voordat ik mijn eerste koffie nuttigde met een stuk tortilla. Volgens mij was dat in Castromaior. Daarna weer verder over asfaltweggetjes en over bospaden. De route ging enigszins op en neer maar de hoogteverschillen waren niet al te groot. De tweede keer dat de route de provinciale weg kruiste was in de buurt van Goritz. Daar was ook weer een bar waar de vrouw uit Finland al aan de koffie zat. Op het stuk daarna reed op een gegeven moment een auto mij tegemoet waarvan de bestuurder flyers uitdeelde over een nieuwe herberg in Vilalbe. Het zag er netjes uit dus heb ik de flyer maar bewaard. Het kostte me nog 2 uur lopen voor ik uiteindelijk in het centrum van Vilalbe was. Met de flyer in de hand was de herberg snel te vinden. Om 13.00 was ik geïnstalleerd in de herberg en had ik gedouched in mijn vieze kleren ingeleverd bij de wasservice. Daarna wat bouillon gemaakt en even op bed gelegen om uit te rusten. Ik had nog flink wat uurtjes voor mezelf deze dag. Maar ja het was tenslotte ook zondag dus wat extra rusttijd kon geen kwaad. Nadeel van de zondag was alleen wel dat er geen winkels open waren op het moment dat ik de stad in ging in de loop van de middag. Gelukkig leverde de herberg zelf een klein ontbijt de volgende morgen dus ik hoefde niet geheel met een lege maag op stap. In de middag in de stad nog een drankje gedaan en wat rond gelopen. Er was gewoon niets te doen. Om 19.00 u nogmaals de stad in gegaan maar nu om wat te eten. In een taveerne in een kelder heerlijke Macaroni Bolognese gegeten met nog een gemengde salade. Om ca 20.30 weer terug gegaan naar de herberg en nog even gekletst met een jongedame (Monika) uit Duitsland. Zij was van plan om de volgende dag van Vilalba naar Miraz te lopen. Iets waarvoor ik de komende twee dagen gepland had. Volgens mijn huidige planning hoef ik namelijk geen haast te maken om op tijd in Santiago aan te komen. Ik heb inmiddels zo snel gelopen dat ik een extra dag heb om naar Finisterra te gaan met de bus. Om 21.00 ging de televisie op het Europese voetbalkampioenschap door toedoen van Thomas die ook in deze herberg was gearriveerd. Ik heb nog even een stukje van Duitsland tegen Oekraïne gekeken maar ben vrij snel naar de slaapzaal gegaan om spullen alvast wat in te pakken en te gaan slapen om 21.30

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 20839

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: