Verder met Camino Norte - Spaanse Soep in Avilles - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Verder met Camino Norte - Spaanse Soep in Avilles - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Verder met Camino Norte - Spaanse Soep in Avilles

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

18 Juni 2016 | Spanje, Santiago de Compostella

Oviedo - Zaterdag 4 juni - Om 5.30 opgestaan in het hotel. Even wat ontbeten op mijn kamer en daarna uitgecheckt om 6.10u en op weg naar de taxi standplaats. Daar een taxi genomen naar het busstation van Oviedo en een kaartje gekocht voor de eerste bus naar Gijon. Die vertrok om 7.00 u. Even wachten dus. Er was al een hoop volk op de been voor dat tijdstip. Stipt om 7.00 vertrok de bus en om 7.30 was ik alweer aan het wandelen in Gijon. Het regende dus eerst naar de bar en daar koffie met Pinchos.In de bar nog even de route gecheckt bij de barrista. Daarna op weg. De eerste 3 km was de route nog vlak. Daarna begon de eerste klimpartij. Eenmaal buiten Gijon kwam ik in een industriegebied terecht nmet overal pijpen en transportbanden. Niet echt een lekkere omgeving om te lopen. Bij Poago begon de route sterker te stijgen en kon ik zo een beetje ontsnappen aan die vieze sfeer.Bij Garnerei zat ik al op 200 m hoogte. Vanaf daar ging het geleidelijk weer een beetje naar beneden. Over het stukje daarna tot aan Avilles weet ik echter weinig meer. Ik ben in ieder geval geen bekenden tegengekomen. En de laatste km naar Avilles waren erg vervelend. Lopen langs een drukke weg met veel zwaar verkeer van de industrie. Bovendien stonk het er vaak en ik was moe. Uiteindelijk was ik om 14.00 u in Avilles bij een vrij grote herberg midden in de stad. De herberg was moeilijk te vinden geweest omdat hij achter en deur in een schutting zat. Er waren beperkte keukenvoorzieningen. Er was één elektrische kookplaat en een magnetron. Maar wel een wasmachine en een droger en een tuin met deels overdekte picknick tafels. Van een Deens jongedame hoorde ik dat Gabier en Mirjam ook op weg waren naar deze herberg. Ik besloot na het doen van de was en een rustpauze daarop te anticiperen en boodschappen te halen om Spaanse soep te maken. Het duurde lang voordat ik de kookplaat kon gebruiken maar daarna dreven de lekkere geuren de keuken uit. Uiteindelijk kwamen Gabier en Mirjam ook samen in de herberg aan met Benjamin. Mirjam was nog niet zo aanspreekbaar ( erg moe). Benjamin en Gabier hielpen mij uiteindelijk om 20.00 u met het opeten van de soep. Hij was wéér lekker maar ik had wel het idee dat ik mijn soep wellicht wat opgedrongen had. Na het eten nog wat gelummeld en om 21.30 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 20841

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: