Rustdag in Santillana del Mar - bezoek Altimara - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu Rustdag in Santillana del Mar - bezoek Altimara - Reisverslag uit Oviedo, Spanje van Marten Kramer - WaarBenJij.nu

Rustdag in Santillana del Mar - bezoek Altimara

Door: Marten Kramer

Blijf op de hoogte en volg Marten

03 Juni 2016 | Spanje, Oviedo

Santillana del Mar - donderdag 26 mei - slecht geslapen die nacht en voel de me erg moe. De dag ervoor een uitputtende wandeling waarbij ik vaak halverwege de hellingen stil moest houden. Mijn energie was helemaal op. Ik bleef wat langer liggen totdat de meesten waren vertrokken. Normaal ben ik een van de vroege vogels. Maar het bracht weinig soelaas. Dus maar besloten om een dagje rust te nemen. In Santillana is dat ook niet verkeerd. Een schitterend plaatsje met in de buurt de beroemde grot van Altimara waar de mooiste prehistorische schilderingen zijn. Omdat de herberg maar voor een nacht is voor pelgrims ben ik na het ontbijt naar Tourist Information gegaan om te vragen naar andere locaties voor onderdak en dan het liefst bij de route voor de volgende dag. Dat lukte vrij snel met een mooie kamer in een Hospidaja - ook een soort herberg alleen dan grote tweepersoonskamers. Daarna op zoek naar het internetcafe om mijn website weer eens bij te werken. Maar dat liep dus mis. Van de twee plaatsen die de Tourist Information had gegeven was er één dicht die dag en de ander waar ik langs gelopen was zei dat er momenteel geen verbinding was en dat het wel een paar uur kon duren. Ik moest later die dag maar terugkomen. Eerst maar eens uitgebreid koffie drinken en wat tortilla eten tegenover de Hospidaja zowaar op de Plaza Mayor - dus het centrale plein waar ook het gemeentehuis zit. Mooie huizen ook hier. Santillana is trouwens een van de best bewaarde monumentale steden in Spanje en ligt vlak bij een klein klooster dat later een kloosterkerk werd. Deze werd al voor de 10 e eeuw gesticht en heette toen Sante Juliana. Santillana is tegenwoordig het stenen museum van de Cantabrische architectuur.
Na de koffie kwam er een berichtje van Linda dat zij en Mirjam in aantocht waren in Santillana. Afgesproken dat we samen naar de opgravingen van Alitimara zouden gaan. Ook wilde Linda wel meedelen met mijn 2 persoonskamer als er gescheiden bedden waren. Het slapen in die herbergen was niet goed voor haar nachtrust. Mirjam had haar spullen al bij de herberg gebracht.
Nadat Linda zich ook bij mijn hospita had gemeld en haar bagage daar had achtergelaten gingen we met z'n drieën wandelen om een bezoek te brengen aan het Altimara Museum wat erg indrukwekkend was en een leuke wandeling ernaar toe. Het toont een van de oudste series rotstekeningen in Europa. Na afloop spraken af dat we in ieder geval even met z´n drieën zouden gaan eten om 19.00u. Zo gezegd zo gedaan. Om 19.00 u zijn we gaan eten in het zelfde restaurant waar ik de avond ervoor met Josepha en Dan had gegeten. Linda en ik zouden dan in ieder geval om een uur of 7.00 de volgende ochtend vertrekken. Mirjam had veel last van blaren op haar voeten en wist nog niet wat ze ging doen. Om 21.30 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marten

Wandelen in Spanje over oude pelgrimswegen

Actief sinds 10 Feb. 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 20843

Voorgaande reizen:

25 Maart 2019 - 31 Mei 2019

De Camino de la Plata in 2019

05 Mei 2010 - 15 Mei 2010

Een andere route naar Santiago de Compostella

12 Mei 2008 - 21 Juni 2008

Op weg naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: